PIĘĆ ĆWICZEŃ TSA LUNG
Starożytne ćwiczenia jogi tybetańskiej

Tsa to subtelne kanały energii, W całym naszym ciele rozciąga się sieć subtelnych kanałów energii. Dzielimy je na kanały główne, kanały gałęzie i kanały liście. (Czakry to energetyczne centra, miejsca przecięcia się wielu kanałów energii).
Lung to życiowa energia, wewnętrzny wiatr poruszający się ścieżką kanałów (w j. sanskryckim - prana, w j. chińskim - qi).

Lung poruszający się w głównych kanałach związany jest z doświadczeniami na poziomie świadomości.
Lung poruszający się w kanałach gałęziach tworzy doświadczenia w sferze emocji.
lung poruszający się w kanałach liściach stanowi podstawą wszystkich fizycznych sił i procesów.

Ćwiczenia Tsa Lung, opierają się na otwarciu tak fizycznego ciała, jak i jego subtelnego wymiaru - ciała energii. Ta starożytna tybetańska praktyka jest jedną z najbardziej skutecznych technik, pozwalających oczyścić system subtelnych energetycznych kanałów i czakr.
Zamiast koncentrować się na zewnętrznej sytuacji, zamiast wikłać się w konceptualne spekulacje i popadać w coraz większe uwarunkowanie i pomieszanie, możemy odkryć poruszające się w naszych kanałach i czakrach subtelne energie, które stanowią podstawę wszystkich naszych doświadczeń. Dzięki ćwiczeniom Tsa Lung możemy uzdrowić samych siebie - możemy doświadczyć znaczących zmian w wymiarze fizycznym, emocjonalnym i mentalnym.

W praktyce Tsa Lung dzięki połączeniu fizycznego ruchu z odpowiednim sposobem oddychania rozwijamy świadomość ciała i oddechu - osiągamy zdolność kontrolowania przepływu energii w ciele. Fizyczny ruch może wpłynąć korzystnie na kondycję fizyczną, jednak by osiągnąć doświadczenie otwarcia wewnętrznej przestrzeni kanałów i czakr, musimy zastosować subtelną metodę - zintegrowanie ruchu ciała z przepływem energii. Nasze zdrowie, fizyczne i psychiczne samopoczucie zależy od życiowej energii. Otwarty przepływ energii w ciele stanowi podstawę dla doskonalenia wszystkich życiowych funkcji i procesów, pozwala doświadczać siebie w bardziej harmonijny, pozytywny sposób. Dzięki praktykom jogi Tsa Lung możemy osiągnąć nie tylko dobry stan zdrowia i emocjonalną równowagę, ale również pełen spokoju, zrelaksowany, jasny stan umysłu.

W pięciu ćwiczeniach Tsa Lung praktykujemy z pięcioma rodzajami żywiołów i ich energią. Pięć lung jest podstawą wszystkich zjawisk i wszystkich doświadczeń - w sferze fizycznej, zmysłowej i umysłowej. Nie ma nic, w żadnym wymiarze egzystencji, co nie składałoby się całkowicie z wzajemnego oddziaływania tych pięć aspektów energii. Kiedy doświadczamy mniej lub bardziej subtelnych poziomów żywiołów, w rzeczywistości doświadczamy mniej lub bardziej subtelnych poziomów nas samych.

W czasie kursu zostaną przekazane praktyki oddechowe, oraz pięć ćwiczeń Tsa Lung. Ideą kursu jest wprowadzenie w bardziej wewnętrzny wymiar praktyki, by poprzez żywe doświadczenie tsa i lung, uzyskać zdolność usuwania negatywnych energetycznych wzorców, które blokują nasz potencjał, naszą zdolność stabilnego spoczywania w otwartym stanie świadomości.

Termin: 2-3 luty 2019
Miejsce: Centrum Jogi i Samorealizacji - Biała Sowa
Ul. Różyckiego 1c /425, Wrocław

Sobota 09:30-18:30 (przerwa obiadowa 13:00-15:00)
Niedziela 09:30-17:30 (przerwa obiadowa 13:00-15:00)

Sugerowana darowizna - 150 zł
Kontakt: 737 495 759, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Znam wielu adeptów jogi, którzy skupiają się na dobroczynnych efektach fizycznych, na tym, że dzięki jodze dobrze wyglądają i mają lepsze samopoczucie, nie mając pojęcia, że jogiczne pozycje i techniki oddechowe mogą służyć osiągnięciu urzeczywistnienia otwartego stanu świadomości. Z drugiej strony, istnieją jogini zaawansowani w wyższych medytacjach umysłu i prany, którzy zaniedbują fizyczny wymiar swojej praktyki. Znacznie bardziej prawdopodobne jest, że ostateczny cel samorealizacji osiągną ci praktykujący, którzy rozumieją subtelne interakcje ciała, mowy (energii) i umysłu”.
Tenzin Wangyal Rinpocze

Przekaż dalej

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn